Bertil's logo

Kotimaiset laadukkaat hivenaineet, vitamiinit ja Active-tuotteet löydät nyt Bertil’s nimellä apteekeista ja terveyskaupoista. Uuteen Bertil’s sarjaan kuuluvat niin ennestään tutut ja suositut Kelasin hivenaineet kuin monet mielenkiintoiset uutuudet.

ota yhteyttä
valioravinto@valioravinto.fi 
067817900
Itänummenkatu 44
68600, Pietarsaari

Vinkit hyvään uneen

Toukokuuhun kasaantuvat monet ylimääräiset menot, ja työelämä pitää muka saada valmiiksi ennen hiljaisempaa kesäkautta. Siksi keväällä monet kokevat stressiä, ja kärsivät sen tähden myös tilapäisistä univaikeuksista. Kokosimme kevään kiireiden keskelle muutaman vinkin, jolla saat pidettyä tasapainoa kiireiden ja hyvinvoinnin välillä.

 

Rentoudu ennen nukkumaanmenoa

Uni ei tule, jos yrittää painaa pään tyynyyn suoraan intensiivisen ajatustyön päätteeksi. Laskeudu siis levolle rauhassa: sulje työkone vähintään kaksi tuntia ennen nukkumaanmenoa, niin ajatusten hyörinä ehtii tasaantua ennen nukahtamista. Jos tekemättömät asiat jäävät vaivaamaan ajatuksia, pidä käden ulottuvilla lista, johon kirjaat kaiken mieleen tulevan. Näin sinun ei tarvitse jatkaa sen ajattelua, kun se on jo tallennettu paperille.

 

Vietä aikaa ulkona joka päivä

Ulkona luonnossa vietetty aika maksaa itsensä takaisin työtehona ja hyvänä mielenä. Raitis ilma selkeyttää ajatuksia ja piristää, auringonpaiste lataa akkuja ja vehreän luonnon katselu kohottaa mielialaa. Omaan tahtiin reippailtu liikunta antaa myös oman piristysruiskeensa päivän keskelle.

Miten ulkoiluun sitten saa raivattua aikaa kalenterin keskeltä: voisitko pitää jonkun työpalaverin kävelemällä puistossa? Tai taittaa osan työmatkasta jalan tai polkupyörällä. Jo ihan kahvitauon siirtäminen puistonpenkille ulos työpaikan hyörinästä saa irtautumaan työstä hetkeksi. Kokeile vaikka!

 

Helpota unentuloa rutiineilla

Jos nukahtaminen on iltaisin vaikeaa, siihen kannattaa panostaa jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoaikaa. Samanlaisina toistuvat, turvalliset rutiinit auttavat kroppaa orientoitumaan unentuloon, jolloin sänkyyn mennessä uni tulee helpommin.

Kofeiinipitoiset juomat, myös limonadit, kannattaa jättää juomatta jo klo 18 jälkeen illalla. Rauhoittava yrttitee voi sen sijaan jouduttaa unentuloa. Käy lämpimässä suihkussa, lue kirjaa ja vaihda valaistusta hämärämpään. Anna kehon rentoutua pikkuhiljaa päivän menoista.

 

Ota tilapäisiin nukahtamisvaikeuksiin avuksi Unisin

Ajoittain melkein jokainen aikuinen kärsii tilapäisistä nukahtamisvaikeuksista. Jos ne jatkuvat pidempään, kannattaa asiasta aina keskustella lääkärin kanssa, koska pitkittynyt unettomuus on ihmiselle haitallista. Tilapäisiin nukahtamisvaikeuksiin voi ottaa avuksi melatoniinivalmisteen, joka auttaa lyhentämään nukahtamisaikaa. Bertil’s Unisin -melatoniinitabletissa on lisäksi luonnon omia tehoaineita, jotka auttavat rauhoittamaan mieltä ja kehoa. Sitruunamelissa ja kärsimyskukka ovat mielen levottomuuteen myös perinteisinä kasvirohdosvalmisteina käytettyjä yrttejä, ja yrttien ansiosta Unisinin melatoniiniannos on melko mieto, ja sivuvaikutukset vähäisiä.

Kotimaiset laadukkaat hivenaineet, vitamiinit ja Active-tuotteet löydät nyt Bertil’s nimellä apteekeista ja terveyskaupoista. Uuteen Bertil’s sarjaan kuuluvat niin ennestään tutut ja suositut Kelasin hivenaineet kuin monet mielenkiintoiset uutuudet.